Het kan soms gebeuren dat een IDeal betaling niet goed wordt teruggemeld naar Autorespond, bijvoorbeeld omdat het uitvoeren van de betaling te lang duurt, of omdat de gebruiker niet terugklikt vanaf het IDeal betaalscherm naar de shoppingcart pagina. Kijk voor deze gevallen bij het kopje 'Afgebroken betalingen afhandelen'.
Lees voor betalingen die via Overmaken tot stand zijn gekomen de sectie 'Openstaande betalingen registreren'.
| Incasso betalingen handel je af via menu . |
Afgebroken betalingen afhandelen
Ga naar menu om van een klant de status van een bestelling op 'betaald' te zetten. Er wordt dan alsnog een factuur gegenereerd en verstuurd naar de klant. Alle follow-up acties die zijn gedefinieerd bij het bestelde product worden dan ook alsnog uitgevoerd.
Je kan ook een afgebroken betaling verwijderen. Klik daartoe op
Verwijderen om de geslecteerde betaalpogingen te verwijderen. Indien er al wel een factuur is aangemaakt, wordt de status van die factuur op 'Vervallen (niet-betaald)' gezet (de reden hiervoor is dat je de factuur niet wilt verwijderen omdat er dan een 'gat' in de factuurnummering ontstaat). Als er geen factuur was aangemaakt wordt de bestelling geheel verwijderd.
Openstaande betalingen registreren
Ga naar menu . Selecteer daar in de lijst de betreffende betaling. Je kunt de manier van betalen en de betaaldatum invullen door in die rij te klikken op de betreffende kolom. Je kunt dit voor meerdere betalingen in één keer doen. Klik vervolgens op 'Bewaren' om de wijzigingen te verwerken.
| Heb je een zakelijke rekening bij ING? Dan kun je ook automatisch betalingen importeren viade 'Importeer' knop. De geimporteerde betalingen worden gematcht met de openstaande facturen. De matches worden getoond waarna je ze kan goedkeuren en kan laten verwerken. |