Via de shoppingcart instellingen bepaal je de volgende zaken:
- De look & feel van de pagina's
- Het bestelproces
- Het registratieproces
- Integratie met Google Analytics
De cart-instellingen vind je via menu . Ze worden hieronder toegelicht.
De look & feel
Op het derde tabblad
Logo kun je een logo uploaden. Dit logo wordt linksboven getoond op elke shoppingcart pagina. Het logo mag zo breed zijn als je wilt maar mag niet hoger zijn dan 100 pixels.
Het vierde tabblad
Stijlsheet is vooral bedoeld voor websitebouwers of andere personen met HTML kennis. Een stijlesheet definieert hoe HTML pagina's er uit zien: welke kleuren, fonts en layout er wordt gebruikt. Door de stylesheet aan te passen kun je de look & feel van de shoppingcart pagina's zodanig aanpassen dat ze lijken op jouw eigen site. Pas hier alleen wat aan als je weet wat je doet!
Bestellen en registreren
In tabs
Instellingen en
Teksten kun je verschillende zaken instellen. De eerste vink 'direct betalen bij bestellen van een abonnement' houdt in dat de klant niet de betalingsmethodes 'Overmaken' of 'Incasso' kan kiezen. Gebruik dit indien je wilt databonnementen alleen maar kunnen worden afgenomen als er ook meteen betaald wordt.
Integratie met Google Analytics
Google Analytics is gratis software van Google waarmee je kan meten hoeveel bezoekers jouw site bezoeken en wat ze daar precies doen. Bij de Autorespond shopping-cart kun je Google Analytics gebruiken om je conversie (het percentage klanten dat daadwerkelijk overgaat tot aankoop) te verhogen. Het verkoop-proces bestaat uit een aantal stappen en via Analytics kun je zien of iedereen alle stappen (bijvoorbeeld inloggen, registreren, betaalwijze selecteren) netjes doorloopt en tot koop overgaat, of dat mensen afhaken. Zo kun je het afreken-proces optimaliseren.
Ga naar de vijfde tab
Google Analytics. Daar vind je voor elke fase in het verkoop-proces een tab-blad waar je een script kan plaatsen dat op dat moment wordt opgeroepen.Per stap in het verkoop-proces kun je een script opgeven. Klik op het betreffende tab-blad en gebruik de 'Plaats voorbeeldscript' knop om de Analytics code erin te zetten. Vervang telkens het 'UA-XXXXX-X' fragment met jouw eigen code. Die Google Analytics tracking-code moet je dus bij de hand hebben. Hieronder lees je hoe je aan die code komt. Vergeet uiteindelijk niet op de knop 'Bewaren' te klikken!
Hoe kom ik aan de tracking-code? Je meldt je gratis bij Google aan via
www.google.com/intl/nl/analytics, je geeft je website adres op en vervolgens geeft Google je een Analytics code. Deze code plaats je dan op je site. Google controleert vervolgens of de code geplaatst is en of zij hiermee contact kan maken. Wanneer er een succesvolle communicatie tussen Google en de code op je website tot stand is gekomen ben je klaar! Vervolgens kun je de code gebruiken in onze scripts.