Categorie:   Shoppingcart

https://www.e-act.nl/help/index4?id=13767
Google Analytics en de shoppingcart

Google Analytics is gratis software van Google waarmee je kan meten hoeveel bezoekers jouw site bezoeken en wat ze daar precies doen. Bij de Autorespond shopping-cart kun je Google Analytics gebruiken om je conversie (het percentage klanten dat daadwerkelijk overgaat tot aankoop) te verhogen. Het verkoop-proces bestaat uit een aantal stappen en via Analytics kun je zien of iedereen alle stappen (bijvoorbeeld inloggen, registreren, betaalwijze selecteren) netjes doorloopt en tot koop overgaat, of dat mensen afhaken. Zo kun je het afreken-proces optimaliseren.

Analytics integreren

Ga naar menu Instellingen | Shoppingcart. Ga dan naar tab-blad Google Analytics. Per stap in het verkoop-proces kun je een script opgeven. Klik op het betreffende tab-bladen gebruik de 'Plaats voorbeeldscript' knop om de Analytics code erin te zetten. Vervang telkens het 'UA-XXXXX-X' fragment met jouw eigen code (zie hieronder).

Google TagManager

Gebruik je Google TagManager, dan kun je in stap 7 de benodigde DataLayer code via een macro toevoegen. Plaats eerst de macro {google-datalayer} en plaats daaronder het tagmanager script zelf.

Starten met Goole Analytics

Analytics implementeren in je website werkt vrij eenvoudig. Je meldt je gratis bij Google aan via http://www.google.com/intl/nl/analytics, je geeft je website adres op en vervolgens geeft Google je een Analytics code. Deze code plaats je dan op je site. Google controleert vervolgens of de code geplaatst is en of zij hiermee contact kan maken. Wanneer er een succesvolle communicatie tussen Google en de code op je website tot stand is gekomen ben je klaar! Vervolgens kun je de code gebruiken in onze scripts.
 
Terug