Een donderdag vol uitdagingen
Beste , Donderdag de 13e. De dag begon grijs en somber. Jasper stond vroeg op, zijn hoofd vol zorgen. Vandaag was de boekpromotie van zijn eerste boek. Spannend, maar ook beangstigend.
Het ontbijt smaakte naar karton. Hij was te nerveus om te eten.
"Wat als niemand komt?" vroeg hij zich af.
Hij had uren besteed aan het schrijven, herschrijven en perfectioneren van zijn boek. Dit was zijn droom, maar nu voelde het als een nachtmerrie.
In de boekhandel was het stil. Te stil. De tafels waren gedekt met stapels van zijn boek, 'Verloren Schatten'. Een titel die nu bijna ironisch klonk. Hij had overal posters opgehangen, advertenties geplaatst, maar zou het genoeg zijn?
Jasper realiseerde zich ineens dat hij weinig wist van boekpromotie. Hij had gedacht dat goede teksten genoeg waren.
Hij wist niet hoe hij mensen moest bereiken, hoe hij ze kon overtuigen om te komen. Zijn marketingplan was te simpel. Hij miste de ervaring en de kennis die nodig waren om zijn boek echt onder de aandacht te brengen.
De eerste uren kropen voorbij. Niemand kwam. Jasper voelde de paniek opkomen. Hij had niet gedacht aan social media campagnes of influencers. Hij had geen netwerk opgebouwd. Zijn promotieplan was een verzameling losse ideeën zonder structuur.
Hij besefte dat hij advies had moeten vragen. Er waren experts die wisten hoe je een boek lanceert. Maar hij had alles zelf willen doen. Trots en naïef. Nu betaalde hij de prijs voor die trots.
Uiteindelijk kwam er toch iemand binnen. Een oudere dame, nieuwsgierig en vriendelijk. Maar de opkomst bleef laag. Jasper wist dat hij meer had kunnen doen. Dat hij meer had moeten doen. Hij voelde de teleurstelling knagen.
Toen de middag ten einde liep, was hij uitgeput. Het voelde als een mislukking. Maar Jasper besloot dat hij moest leren van deze dag. Boekpromotie was een vak apart. Een vak dat hij onder de knie moest krijgen.
Hij verliet de boekhandel met een nieuw plan. Hij zou leren, zich verdiepen, en de volgende keer beter voorbereid zijn. Zelfs op donderdag de 13e, kon hij groeien. En dat was een les die hij niet snel zou vergeten.
MasterClass boekpromotie Ongeveer 50% van de beginnende auteurs heeft onvoldoende kennis van boekpromotie. Daarom hebben wij een MasterClass ontwikkeld. Na het volgen van deze MasterClass maken deze auteurs een vliegende start.
Heb je belangstelling? Vul het formulier in. Deelname is tijdelijk gratis. 21 Juni is de MasterClass beschikbaar.
|