|
|
|
|
|
|
Kun je deze mail niet lezen? |
|
Event verplaatst
Helaas waren er te weinig aanmeldingen voor het Event over Waarderende Oudergesprekken en hebben we in overleg besloten om het te verplaatsen naar januari. In de tussentijd willen wij graag onderzoeken hoe wij tot meer deelnemers kunnen komen. Is het de prijs van het event? Is het de periode? Of toch de inhoud? Dat laatste zou ons verbazen, want als wij Waarderende Oudergesprekken als toepassing toelichten in workshops, wordt er altijd enthousiast op gereageerd. Of is het meer iets voor een studiedag op school en willen jullie liever andere toepassingen van Waarderend Onderzoeken behandeld hebben tijdens een event?
Allemaal vragen waar wij graag een antwoord op hebben en jouw inbreng zeer bij op prijs stellen. Daarom hebben wij besloten om onze enquête naar jullie wensen te verlengen. Klik hier als je ons wilt helpen met je antwoorden. Onder de inzenders worden twee vrijkaartjes verloot voor het event in januari. In de tussentijd gaan wij verder met het organiseren van een webinar op 14 december over Waarderende Functioneringsgesprekken.
"Word fan van je medewerkers!"
Inleiding
Het is gaandeweg steeds meer de focus geworden in marketing: als bedrijf moet je fans creëren. Een trouwe schare die altijd voor jouw merk kiest. Om dat te doen, willen bedrijven aan hun klanten veel waarde bieden waar zij echt behoefte aan hebben. Er wordt extra service geleverd, gratis informatie gedeeld en continu geïnnoveerd. Hmmm… wat zou er dan gebeuren als jij de fan wordt van je medewerkers?
Fans volgen je
Als jij fan bent van je medewerkers, dan ben je betrokken bij ze. Dan wil je weten wat zij doen, wat zij meemaken, uit oprechte belangstelling. Je reageert enthousiast op nieuwe informatie en daarmee stimuleer je dat er meer informatie komt. Nu is de mate waarin jij geïnformeerd wordt als leider één van dé factoren die jou effectief maakt. Het zorgt er voor dat je goede besluiten kunt nemen.
Fans geloven in je
Als jij fan bent van je medewerker, dan zie je het beste in hen. Dan weet je waar hun kwaliteiten liggen en kan je daar lyrisch over zijn. En als je zelf fans hebt, dan wil je ze niet teleurstellen. Je wilt ze alles geven, het beste dat je in huis hebt. Dat is toch hét effect dat je als leider op je medewerkers wilt hebben?
Fans staan altijd achter je
Als jij fan van je medewerkers bent, dan laat je ze nooit vallen. Ook op hun mindere dagen blijf je herkennen waar je ooit voor gevallen bent. Je vergeeft ze hun misstappen: daar heb je begrip voor. Tegelijkertijd zijn fans de belangrijkste reden om een come back te maken. Juist in het diepste dal motiveren je trouwe fans om je best te doen om een nieuwe top te bereiken. Zo krachtig wil je als leider je medewerkers toch motiveren?
Fans delen hun bewondering
Als jij fan bent van je medewerkers, dan wil je graag aan anderen vertellen wat voor geweldigs ze gedaan hebben en welke fantastische kwaliteiten je ziet. Je wilt dat anderen ook fan worden. Hoe geweldig kan jij als leider de samenwerking stimuleren als jij aan iedereen kan laten zien waarom zij fan van hun collega mogen zijn?
Fans laten je groeien
Als jij fan bent van je medewerkers, dan geef je hen zelfvertrouwen. Je maakt hen bewust waar hun kwaliteiten liggen. Je vraagt ze enerzijds om hun favorieten te herhalen en tegelijkertijd ben je nieuwsgierig naar hun nieuwe materiaal. Op die manier stimuleer je als leidinggevende medewerkers om het goede te behouden en zich te blijven ontwikkelen.
Wil jij ook deze effecten bereiken?
Dan zijn waarderende functioneringsgesprekken bij uitstek dé manier om je medewerkers te laten ervaren dat je fan van hen bent. Wil je ontdekken hoe deze verrassend krachtige methode werkt? Meld je dan aan voor de webinar “De 5 geheimen achter moeiteloze en motiverende functioneringsgesprekken”. Deze organiseer ik op maandag 14 december van 20.00 tot 21.00 uur en kun je via je eigen computer online volgen. Via BetaalSociaal is deelname zelfs gratis!
|
|
Webinar “De 5 geheimen achter moeiteloze en motiverende functioneringsgesprekken”
Wil jij…
- het beste in medewerkers naar boven halen?
- hen motiveren om zich te blijven ontwikkelen?
- dat zij in hun eigen mogelijkheden geloven?
- dat dit tegelijkertijd gebaseerd is op een reëel zelfbeeld?
- dit bereiken zonder zelf hard te hoeven werken?
Volg dan deze webinar waarin ik je persoonlijk 5 geheimen ga vertellen waarmee je met gemak meer resultaat haalt uit je functioneringsgesprekken. Deze tips staan niet in het e-book!
De webinar kost €18,15 inclusief BTW, maar is gratis als je betaalt via 'BetaalSociaal'. Dat betekent dat jij de deelname deelt in je sociale netwerk op Twitter, LinkedIn, Facebook en/of Google+ en het aan anderen aanbeveelt.
De webinar vindt plaats op maandag 14 december van 20.00 tot 21.00 uur. Kan je dan niet? Meldt je dan toch aan, want het is geen enkel probleem. Na deze datum zal de opname nog een paar weken beschikbaar zijn zodat je het op een voor jouw geschikt moment kan bekijken. Daarnaast ontvangen aanmelders de presentatie, transcriptie en een audiobestand.
Klik hier voor meer informatie en om je aan te melden.
|
|
Denk je dat deze e-zine ook voor een ander interessant is? Dan zou het geweldig zijn als je het doormailt. Anderen kunnen zich abonneren via de site www.drivesatschool.nl
|
|
Aart Brezet leert schoolleiders en schoolbestuurders... hoe zij negativiteit in hun organisatie kunnen keren door waarderend leiderschap, zodat hun leerkrachten en leerlingen gaan schitteren.
Aart kent uit eigen ervaring in welke positie schoolleiders zitten. Hij is niet alleen coach geweest van diverse schooldirecteuren, leerkrachten en teams; hij heeft het als interim-schoolleider ook daadwerkelijk ondervonden. Gaandeweg heeft Aart de kracht ontdekt van de positieve psychologie. Het is geen ideologie, het is bovenal een praktische invalshoek die werkt! Inmiddels zit het in zijn vezels om steeds die kant van de werkelijkheid te belichten waar mensen het meest gelukkig, energiek en gemotiveerd van worden. Juist daarom gaat het hem aan het hart dat in het onderwijs de aandacht zo vaak uit gaat naar wat er niet is, naar de problemen en onmogelijkheden bij kinderen, ouders, leerkrachten en schoolleiders. Als je weet hoe mooi een school kan schitteren wanneer iedereen aandacht heeft voor potentieel en progressie, dan wil je niets anders dan de vaardigheid daarvoor overbrengen aan de leiders in het onderwijs.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|